Държавата не защитава малката бензиностанция, а големия търговец

Мартин Димитров : „Цената на горивата в България е над средната в Европа“.

Спрямо Австрия, например, разликата за бензина е 20 стотинки на литър. В Словения говорим за повече от 23-24 стотинки. Дизелът в Румъния е по-евтин от нашия“.

„Фактът, че в други страни цените на горивата са по-ниски, означава, че политиката с конкуренцията работи по-добре. Ние имаме проблем с пазара на малките бензиностанции. С Петър Славов отправихме преди 5 години питания за данъчно-акцизните складове за горива. За мен този въпрос не е решен. Големият проблем е къде е държавата? Тоест, за да плащаме по-високи цени за горива от Западна Европа, имаме проблем с конкуренцията във вътрешния пазар и с износа. КЗК трябва да направи провери.

Решението на проблема са мерки за повишаването на конкуренцията на пазара на горива. Чисто прагматичният подход е много прост – погледни защо твоите цени на горивата са по-скъпи от средноевропейските. Мерките, които трябва да се вземат, е да се помисли за малките бензиностанции и търговци, а не да се „убиват“. Ако трябва, да се помисли за промени в закона на акцизите и ако трябва да се разграничи собствеността от управлението така, че всеки да има достъп. КЗК трябва да прави всяка година проверки, за да види защо има пречки в пазара.

Настоявах предишният състав на Комисията за защита на конкуренцията да бъде сменен, но беше избран отново изключително пасивен екип.

Докато ГЕРБ и БСП  държат юздите на управлението на горивата, в държавата нищо добро няма да се случи“, предупреждава Димитров в разговор с faktor.bg.

И докато литър А 95 в Македония е 2.09 лв. , а в Косово – 2.05 лв., а в Полша-2.11 лева, Румъния -2.07 лв.

Да не говорим, че в Кувейт е 0.37 лв., Русия 1.11 лв., в Турция -1.86 лв., а в САЩ -1.09 лв.

Бедна България продължава да си плаща за „братушките“.