Пак аварира влак. По ирония на съдбата в него пътувало цялото ръководство ръководството на БДЖ! Началството имало ангажимент в Горна Оряховица. То трябвало да се срещне с протестиращи хора във връзка със спирането на жп. транспорта в Северна България.
Поради аварията на трена обаче, шефовете на БДЖ закъснели с час за срещата. Точно така, както обикновеният пътник закъснява за ангажиментите си при почти непрестанните аварии на влакове напоследък. Началството закъсало на гара Роман, където аварирал локомотивът на бързия влак София – Варна, с който са пътували.
Над две хиляди жители на различни населени места от Северна България са събрали протестни подписки срещу предвиденото спиране на влакове с новото разписание на БДЖ от 15 декември 2024 г. Представители на областните управи и на общините изразиха недоволството на хората на среща с ръководствата на БДЖ „Пътнически превози“ и на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, която се проведе в Горна Оряховица.
Даниел Илиев, ръководител на отдел „Организация на превозите и график за движение на влаковете“ в БДЖ „Пътнически превози“, заяви: „Не мога да кажа точно колко влака отпадат. Намалили сме влаковете, където са най-слаби пътникопотоците.“
Има силно недоволство в пограничната община Генерал Тошево, защото се спира единственият влак между Добрич и Кардам. Заместник-областният управител на Добрич Живко Желязков: „БДЖ се използва от по-бедни хора, студенти, пенсионери. Особено през зимата влакът е единственото превозно средство, което може да се движи.“
Спират се влакове и в Силистренско, особено между Самуил и Силистра, посочи заместник-областният управител Юксел Исмаил: „Досега бяха четири влака, предвиждат да останат само два. Няма да стигат до Силистра.“
От 15 декември 2024 г. ще спре и експресът „Синият Дунав“ – директният влак от Русе за София, защото пътникопотокът бил малък.
От общините и областните управи в Северна България завиха, че са изпратили до министърката на транспорта протестни подписки и настояват влаковете да бъдат запазени.