Преди повече от седмица този въпрос беше повдигнат на брифинг в Народното събрание от народния представител от „Възраждане” – Ангел Славчев. След този брифинг той започна разговори с министерства и поиска свикване на междуведомствена комисия и промяна в наредбата, която заплашва 2 млн. автомобили да останат без технически преглед и да бъдат спрени от движение.
„Пораженията, които недомислиците във въпросната наредба могат да нанесат, са огромни, а последиците са за редовия български гражданин. Наредбата е нормативен акт и тя може да се променя само от съответното министерство. Тя не подлежи на гласуване в Народното събрание. Аз като народен представител обаче, заедно с моите съмишленици от „Възраждане” ще продължим да настояваме, докато наредбата бъде променена, така че да не заплашва българите и автомобилите им от спиране, защото към момента, много малко бензинови автомобили могат да издържат на нейните критерии и да преминат ГТП”, коментира той пред журналисти.
Заложените критерии за бензиновите автомобили според него са недостижими за покриване, както и за някои от по-новите автомобили към настоящия момент. От „Възраждане” са направили и предложение за изменение на наредбата в чл. 37 и чл. 40, за да се даде възможност за осигуряване на 30-дневен срок на автомобилите, които не отговарят на посочените изисквания да отстранят проблема, без да се спират колите от движение. Както и да се даде възможност на автомобила да му бъде назначена по-ниска екологична група, но не и да се спира от движение. Парадоксът е, че автомобили на 40 години могат да минат преглед без проблем, а коли на 4 години биват спирани от движение.
Служебният премиер Главчев пое ангажимент в рамките на тази седмица да свика такава комисия за промяна на наредбата.