В Деня на отворени врати БМФ Порт Бургас прие около 20 групи граждани на Бургас, които бяха посрещнати с необходимата вежливост, но и със строги ковид мерки, инструктажи за безопасност и подробни отговори на всички въпроси.
Това можеше да се очаква от дългосрочните концесионери инвестирали над 300 млн. лева в преоборудването на западналото старо пристанище съживено отначало от японците, а впоследствие от братята Кирил и Георги Домусчиеви чрез фирмата им „Адванс Пропъртис“.
Това, което видяхме ни показа, че всичко е правено от специалисти с добър замисъл, качествени материали и техника изпълнено от чужди специалисти на ниво направеното в пристанище Ротердам.
Няма място за притеснение от бургазлии от приказките за близост до жилищата им, както и от приказки за неспазени отстояния и възможност от аварии. Налице са всички системи за пожарогасене, екологични контролни системи, защита при разтоварване на опасни товари при силно вълнение или силен вятър. Терминалът с газ е осигурен от бетонов котлован с дебелина на стената 1,5 метра и допълнителна външна бетонова стена с дебелина от около половин метър, постоянно наблюдение и множество датчици. Железопътните цистерни се движат с едва 5 км/ч. Количеството газ, което се съхранява е по-малко от една бензиностанция …
Терминалът за сярна киселина е изграден от нидерландски специалисти, които са работили в пристанище Ротердам и разполага с много системи за безопасност и допълнителна станция за сигурност от чешки производител, а вагоните превозващи сярната киселина, която се явява отпадъчен продукт при производството на мед са специално германско производство.
Пристанище Ротердам е пълно с подобни терминали и то на разстояния подобни на тези в Бургас. Това би трябвало да дава сигурност и на бургазлии, защото проектите и реализацията и тук в Бургас също са нидерландски.
Всичко, което видяхме показва сигурност и надежност и осигурява безопасност.
820 са работните места на БМФ Порт Бургас, които се заемат в голямата си част от бургазлии, самото пристанище изкарва над 100 млн. лева на година и е сред най-големите данъкоплатци на страната.
„БМФ ПОРТ БУРГАС“ ЕАД е концесионер и пристанищен оператор на Пристанищен терминал „Бургас Изток – 2“. Един от основните приоритети на дружеството е осигуряването на безопасна експлоатация на пристанищните съоръжения, грижа за здравето на нашите клиенти, служители и общностите и опазването на околната среда. Ето защо разни закачки и търсене на сензации относно евентуални нарушения и заплахи не е адекватно.
Един бивш депутат от ДСБ в своя профил във ФБ е „намерил“ уж подобни, но…
Истината е, че четири проверки за последните пет години са правили експерти от РИОСВ- Бургас в „БМФ Порт Бургас“. Пристанищният терминал е обследвано с оглед висок рисков потенциал и конкретно буферният склад за течни горива и специализираният комплекс за сярна киселина.
Всеки може, ако се интересува да разгледа сайта на РИОСВ-Бургас и да прочете, че от първата проверка от 2016 г до последната от май миналата година всичко е точно и без нарушения …
Проверка от 2016 г. на РИОСВ-Бургас, която констатира, че всички необходими по закон безопасни отстояния са факт и не намира нарушения.
Ето и част от констатацията от последната проверка от 13.05.2021 г. в която се чете, че операторът спазва управленските и технически мерки предвидени в ДБ, ППГА и АП.
Като бургазлия приветствам подобна практика на служителите от БМФ Порт Бургас на отворени врати за гражданите на Бургас и както научихме още на есен може да очакваме подобно мероприятие.
Авантаж