Докладната записка с предложението бе входирана от председателя на ОбС Костантин Луков. 38 съветници подкрепиха заема. До края на годината и за 22 тролея, 7 автобуса и 11 маршрутки , собственост на общинската фирма, ще бъдат снабдени с валидатори и GPS системи за електронно таксуване на пътници . С бордовото оборудване разполагат само автобусите, закупени със средства по проект „Интегриран градски транспорт“, който Община Бургас изпълнява от 2008 година. Част от него – новата транспортна схема- стартира на 26-и ноември 2016 година.
Останалите автобуси, тролеи и маршрутки, които „Бургасбус“ закупи със собствени средства също трябва да бъдат снабдени с валидатори за чекиране на пътниците. Дружеството трябва да плати на фирмата, която е спечелила конкурса за доставка и монтиране на оборудването 850 000 лева. До 5-и декември трябва да преведем и останалата част от сумата. Затова ни е нужен заема, коментира Петко Драгнев – управител на общинския превозвач Според него, сумата не е голяма и няма да затрудни дейността на фирмата.
„Реално в дружеството работят същите хора при същите условия, но все едно че сме нова фирма, която изпълнява нова транспортна схема. Първите пет месеца, след старта й бяха много тежки. Сега фирмата е стабилизирана и ние няма да допуснем фалит. Годишният оборот ни е 25 млн. лева и тези 850 000 лева, които са ни необходими сега са едва 3% от него“, уточни Драгнев.
Оборотът на фирмата не е намалял, след въвеждането на новата транспортна схема, но са се увеличили разходите. Автобусите, които се движат по тези две линии на месец изминават 70 000 км., което е допълнителният разход за фирмата.Бургазлии не успяха да свикнат със схемата и на прикачването. Това наложи да бъдат пуснати и допълнителни линии, като Б11 и Б12, които свързват Меден рудник с комплексите – „П.Р.Славейков“ и „Изгрев“.