Наложи се БСП да предложи декларация в парламента, за заемането на позиция от правителството ни за „Закона Макрон“, за да бъде защитен интересът ни, каза Тишев
Европейският парламент отложи приемането на първия пакет „Мобилност“ за превозвачите, който доби публичност като „законът Макрон“, но френският президент няма да се откаже, защото предизборно обеща промените. Ако обаче те бъдат приети, много български фирми ще фалират. Това каза в „Денят ON AIR“ депутатът от БСП Николай Тишев.
След трудно гласуване в пленарната зала в Страсбург, трите доклада по пакета бяха върнати в транспортната комисия на Европарламента за преработване. Така процедурата по приемането на директивата започва отново.
„И в Европарламента, и в цяла Европа между страните членки има противоречия по темата, които не могат да бъдат изгладени. Подобно отлагане обаче не решава проблема, тъй като рано или късно ще се наложи отново да бъдат разгледани възможностите“, коментира в студиото на Bulgaria ON AIR депутатът.
По думите му България е загубила много време, защото дискусиите по пакет „Мобилност 1“ вървят от вече около година и дори се е наложило от БСП да предложат декларация в Народното събрание за заемането на позиция от правителството ни по казуса.
„Министерството на транспорта също закъсня много с координирането на действията си с другите представители на Източна и Югоизточна Европа, които също ще бъдат пряко засегнати от тези промени. Става въпрос за Чехия, Словакия, Унгария и Румъния“, допълни Тишев.
С днешното решение приемането на спорните правила за командироването на шофьорите се отлага за неопределено време, а българските превозвачи продължават да работят по старите правила.
„Франция, Германия и Холандия защитават техните транспортни фирми, а нашите са им конкуренция. Българското министерство на транспорта и правителството трябва да защитават нашия интерес“, коментира бургаският депутат.
„През май месец приехме решение, с което задължихме правителството да излезе с позиция и чак след това се загрижиха за превозвачите ни и то буквално преди гласуването в Транспортната комисия в Европарламента. Надявам се до следващите избори да не влязат за ново разглеждане исканите промени, които ще въведат много тежки условия за българските транспортни фирми и много от тях ще бъдат докарани до фалит“, заяви Тишев.
Никой не говори за „Мобилност 2“, а стремежът е да бъде либерализиран пазарът ни и да бъдат допуснати външни превозвачи в автобусния ни транспорт, добави той.
„Преди няколко дни Лиляна Павлова сама започна да си прави оценка колко добре се е справила с европредседателството. Хубаво е другите хора да кажат същото за нея! Няма страна, която да се е провалила с председателството на ЕС. Не е висш пилотаж да посрещаш и изпращаш гости, каквото бе председателството в София“, каза още Николай Тишев.