Първите работниците от Шри Ланка, Узбекистан и Киргизстан вече пристигнаха в Слънчев бряг. Хотелиерите обаче се оплакват, че въпреки че вече има издадени визи, проблемът с бавните и тромави процедури остава. Причината се оказва липсата на кадри в българските консулски служби, които да обработват бързо документите.
В началото на сезона хотелиери са принудени да се справят с по-малко персонал. „Ние сме започнали още от декември месец процедурите за издаване на визи и сега идват, но е малък процент от това, което сме заявили. Те го знаеха предвид голямото търсене, че това ще стане и ще има много желаещи да наемат работници отвън”, каза Пламен Копчев, председател на Съюза на собствениците в „Слънчев бряг“, в който членуват 58 хотела в комплекса.
От Министерство на външните работи коментираха, че българските консулски служби в страни извън ЕС отдавна страдат от недостатъчно кадрово, финансово и материално-техническо обезпечаване и работят на предела на своя капацитет. Очаква увеличаване на броя на подадени заявления за визи, поради което се командироват допълнително служители.