„Когато изменяхме Конституцията ние от ГЕРБ-СДС имахме едно-единствено предложение и то беше въвеждане на принципа за непрекъсваемост на законодателната власт, тоест Народното събрание да не се разпуска, а мандатът му да трае „от клетва до клетва”. Както е непрекъсваема изпълнителната власт, така да бъде непрекъсваема и законодателната, защото така е редно да бъде в „републиката с парламентарно управление”. Това мнение изрази Радомир Чолаков от ГЕРБ/СДС.
Според депутата по този начин всяко служебно правителство, назначавано от президента, щеше да бъде под парламентарен контрол, без да се засягат конституционните правомощия на държавния глава.
„Само толкова предложихме! С това наше предложение всички бяха съгласни. Колегите от ПП/ДБ обаче настояваха да се отиде по-далеч и да се отнеме изобщо правото на президента да назначава самостоятелно кабинет. Да вържат ръцете на президента Румен Радев за тях беше абсолютно условие за цялата конституционна реформа. Молихме ги дълго да не искат тази промяна във формулата на конституиране на служебно правителство, защото е проява на дребнавост, излишна е, а вероятно ще се окаже и противоконституционна. Не, та не!“, твърди Чолаков.
„Ние от ГЕРБ, дето нямаме особени основания да сме доволни от няколкото служебни правителства на президента Радев, разсъждавахме институционално и настоявахме правомощията на държавния глава в Конституцията да не бъдат пипани. ПП, които са създадени от него, много държаха на обратното. И измислиха тази схема с шортлиста на потенциални министър-председатели и съгласувано назначаване на министри, за която в момента всички се чудят как ще сработи и какви подводни камъни крие. Ако Конституционният съд прецени да обяви този иновативен модел за назначаване на служебно правителство за противоконституционен, институционалната система на държавата ще си отдъхне. На тези избори обаче ще е така. И на някой ще му се наложи да изпие горчивата чаша, която сам забърка”, завършва Радомир Чолаков.