Здравейте, недовиждащи бургаски управници и „държавници“ !

Вчера това което снимах в небето над Бургас от 07.45 до 08.40 часа ме накара да помисля за зрението на нашите управници и най-вече за техните широко затворени очи за проблема с редовното замърсяване на въздуха, но не от печки с твърдо гориво, а от комините на Кроношпан и Лукойл …

Ако не сте ги видели, те са на сайта ни :

http://avantage.bg/%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82-%D0%BB%D0%B8-%D0%BD%D1%83%D0%B6%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80-%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD-2/

Тази сутрин ситуацията е същата …

Едва ли Димитър Николов или Руска Бояджиева са направили нещо по този въпрос, а да не говорим за министър Нено Димов, защото КОМИНЧЕТАТА ПУШАТ И ПУШАТ И БЪЛВАТ ЧЕРЕН ДИМ БОГАТ НА ФПЧ …

Това е истината … НЕ ИМ ПУКА НА ГЕРБЕРИ -КМЕТ, МИНИСТЪР, ЧИНОВНИЦИ ????

А на вас, бургазлии пука ли ви ?! 

Пука ли ви, че ви тровят, че мрете като мухи, че се подиграват с правата ви и не изпълняват законите, които ги задължават да се борят и не допускат подобни престъпления ?!

Няма да престанем да припомняме на управниците тяхната отговорност и задължения …

 

ЗАКОН за опазване на околната среда

Раздел I
Приложно поле и обхват на закона
Чл. 1. Този закон урежда обществените отношения, свързани със:
1. опазването на околната среда за сегашните и бъдещите поколения и защитата на здравето на хората;
2. съхраняването на биологичното разнообразие в съответствие с природната биогеографска
характеристика на страната;
3. опазването и ползването на компонентите на околната среда;
4. контрола и управлението на факторите, които увреждат околната среда;
5. осъществяването на контрол върху състоянието на околната среда и източниците на замърсяване;
6. предотвратяването и ограничаването на замърсяването;
7. създаването и функционирането на Националната система за мониторинг на околната среда;
8. стратегиите, програмите и плановете за опазване на околната среда;
9. събирането и достъпа до информацията за околната среда;
10. икономическата организация на дейностите по опазване на околната среда;
11. правата и задълженията на държавата, общините, юридическите и физическите лица по опазването
на околната среда.
Чл. 2. Целите на закона се постигат чрез:
1. регламентиране на режимите за опазване и ползване на компонентите на околната среда;
2. контрол върху състоянието и ползването на компонентите на околната среда и източниците на нейното замърсяване и увреждане;
3. установяване на допустими норми за емисии и за качество на околната среда;
4. управление на компонентите и факторите на околната среда;
5. извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
6. издаване на разрешителни за предотвратяване, ограничаване и контрол на замърсяването;
7. обявяване и управление на територии със специален режим на защита;
8. развитие на системата за мониторинг на компонентите на околната среда;
9. въвеждане на икономически регулатори и финансови механизми за управление на околната среда;
10. регламентиране на правата и задълженията на държавата, общините, юридическите и физическите лица.
Чл. 3. Опазването на околната среда се основава на следните принципи:
1. устойчиво развитие;
2. предотвратяване и намаляване на риска за човешкото здраве;
3. предимство на предотвратяването на замърсяване пред последващо отстраняване на вредите,
причинени от него;
4. участие на обществеността и прозрачност в процеса на вземане на решения в областта на околната
среда;
5. информираност на гражданите за състоянието на околната среда;
6. замърсителят плаща за причинените вреди;
7. съхраняване, развитие и опазване на екосистемите и присъщото им биологично разнообразие;
8. възстановяване и подобряване на качеството на околната среда в замърсените и увредените райони;
9. предотвратяване замърсяването и увреждането на чистите райони и на други неблагоприятни
въздействия върху тях;
10. интегриране на политиката по опазване на околната среда в секторните и регионалните политики
за развитие на икономиката и обществените отношения;
11. достъп до правосъдие по въпроси, отнасящи се до околната среда.
Чл. 4. Компонентите на околната среда са: атмосферният въздух, атмосферата, водите, почвата, земните недра, ландшафтът, природните обекти, минералното разнообразие, биологичното разнообразие и неговите
елементи.

Раздел II
Държавна политика и органи за управление на околната среда
Чл. 8. (1) (Предишен текст на чл. 8 – ДВ, бр. 42 от 2011 г.) Държавната политика по опазване на
околната среда се осъществява от министъра на околната среда и водите.
(2) (Нова – ДВ, бр. 42 от 2011 г.) Министърът на околната среда и водите може да делегира със заповед правомощия на заместник-министрите, като определя техните функции, и да оправомощава длъжностни лица във връзка с волеизявления и действия, които са част от съответното производство по издаване на административни актове и документи.
Чл. 9. Държавната политика по опазване на околната среда се интегрира в секторните политики – транспорт, енергетика, строителство, селско стопанство, туризъм, промишленост, образование и други, и се осъществява от компетентните органи на изпълнителната власт.
Чл. 10. (1) Компетентни органи по смисъла на закона са:
1. министърът на околната среда и водите;
2. изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по околна среда;
3. директорите на регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ);
4. директорите на басейновите дирекции;
5. директорите на дирекциите на националните паркове;
6. кметовете на общините, а в градовете с районно деление – и кметовете на районите;
7. областните управители.
(2) Компетентни да предприемат предвидените в закона действия и дейности са:
1. на територията на една община – директорът на РИОСВ или кметът на общината, а в градовете с районно деление – кметът на района;
2. на територията на една област – областният управител или директорът на РИОСВ;
3. на територията на няколко общини в обхвата на една РИОСВ – директорът на съответната
инспекция;
4. на територията на няколко общини в обхвата на различни РИОСВ – министърът на околната среда и
водите.
Чл. 11. (1) (Предишен текст на чл. 11 – ДВ, бр. 65 от 2006 г.) Министърът на околната среда и водите:
1. разработва с органите по чл. 9 политиката и стратегията за опазване на околната среда в Република България;
2. ръководи чрез Изпълнителната агенция по околна среда Националната система за мониторинг на околната среда;
3. контролира състоянието на околната среда на територията на страната;
4. координира контролните правомощия на другите органи на изпълнителната власт по отношение на
околната среда;
5. издава заповеди, разрешителни, инструкции и утвърждава методики;
6. съвместно със заинтересуваните органи на изпълнителната власт:
а) издава норми за максимално допустими емисии по видове замърсители и норми за максимално
допустими концентрации на вредни вещества по компоненти на средата по райони;
б) утвърждава методики за ОВОС;
в) издава норми за рационално използване на възобновими и невъзобновими природни ресурси;
г) осигурява събирането и предоставянето на информация за състоянието на околната среда;
д) утвърждава методики за контрол на компонентите на околната среда;
7. осъществява други дейности, свързани с опазването и управлението на околната среда в
съответствие със специалните закони;
8. подготвя ежегодния доклад за състоянието на околната среда;“

Доказателство за тяхното недовиждане и безхаберие са снимките от 18 октомври 2017 г. направени от 07.50 до 08.30 ч. , където ясно се вижда смог и мръсотия във въздуха на Бургас.

Ако другарите от т.нар. от известно време съветска прокуратура се заинтересуват от обстановката и фактите могат поне да издърпат ушичките на чиновниците, не дай Боже и някое обвинение в неизпълнение на законови обязаности …

Не забравям да напомня, че РИОСВ и министърът на околната среда и водите СЪЩО СА (БЕЗ ) ОТГОВОРНИ …

Свободен автор – Философът