Служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ заради зачестилите инциденти по жп. мрежата, съобщават от Министерството на транспорта и съобщенията. Последният случай е от вчера, 1 август 2024 г., в участъка Мирково – Долно Камарци, където пет вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.
„Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България”, категоричен е служебният министър. По думите му ситуацията от вчера отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп. превозите.
„Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние”, каза още Георги Гвоздейков.
На 1 август 2024 г. последните пет празни вагона на частен товарен влак излязоха от релсите в междугарието Мирково – Долно Камарци, уточняват от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Композицията се състои от 20 вагона, няма пострадали.
Инцидентът наложи всички бързи влакове, които преминават през подбалканската железопътна линия, да пътуват по отклонен маршрут през Пловдив, включително нощните влакове София – Варна – София и София – Бургас – София.