Критики към електронното здравно досие

Мобилни екипи в страната помагат на желаещи да проверяват здравното си досие през мобилен телефон. Приложението трябва да помогне за проследяването на прегледи, изследвания и хоспитализации.

Според председателя на Националната пациентска организация Станимир Хасърджиев обаче приложението в тази форма, в която се намира в момента, не решава безкрайно много проблеми. „Факт е, че човек може да види новите си изследвания – от датата на инсталиране. Факт е, че може да види някаква история от последните месеци, откакто се въведе тази система. Но липсва цялата информация отпреди това”, заяви той. „Няма никаква информация, дори кръвната група не фигурира там”, допълни Хасърджиев.

Мнението на председателя на Националната пациентска организация, че нещата около приложението се случват неясно за обществото и пациентските организации. „Доколкото разбирам има планове да се интегрира системата на здравната каса, където са събрани някакви данни. Те тепърва да трябва да се вкарат в досието на пациента, но какво се случва с всички други данни и тези на хартия?”, запита той.

„Нямаш възможност и да прикачиш свои стари епикризи. Сигурен съм, че всеки български гражданин има такива и те са издадени от легитимни български заведение и лекари. А и защо само български? В ерата на изкуствения интелект ние се радваме, че ще имаме мобилни екипи по улиците, които да ни учат аналогово”, посочи Хасърджиев.