Сериозни промени в Закона за движение по пътищата предвижда проект, публикуван на страницата на Народното събрание. Скоростта по магистралите у нас да бъде максимум 130 км/ч, а тол камерите да засичат средна скорост и да се ползват от МВР.
Мариян Василев е експерт по авто-мото подготовка. Бил е инструктор, а сега се занимава с международни превози. Изминава хиляди километри месечно и с автомобил, и с тежкотоварни камиони. Да се намали разрешената скорост по родните магистрали за Мариян Василев е безсмислено. „10 км не са такъв фактор. Всяка година вадят статистики, че се повишава смъртността и самите произшествия. Да, но някой направи ли си сметка с колко се е повишил трафикът, а не да правим сметки, колко катастрофи има“, пита автоекспертът.
B мотивите ĸъм законопроекта e записано, че превишената и несъобразена скорост e причина за повишената смъртност на пътя. Именно първокласните пътища, а не магистралите са проблемни според автоексперти. Намаляването на скоростта по магистралите ще създаде и административна тежест на държавата, а не облекчение за шофьорите, смята Василев.
Експертът по авто-мото подготовка обаче е съгласен с това тол камерите да засичат средна скорост и да се използват от „Пътна полиция“ за налагане на глоби при превишаването й. А що се отнася до друг наболял проблем – незаконните гонки по пътищата и демонстративното каране и снимане на километражи със скорост до 300 км/ч, то според Мариян Василев там е нужен нестандартен подход от държавата към тези шофьори.
Проектът за промени в Закона за движение по пътищата трябва да мине първо редица обсъждания и няколко гласувания в пленарна зала, преди да бъде обнародван.