Grigor Lilov
Според избирателните правила избирателните секции се образуват със заповед на съответния кмет
Всяка секция получава пореден числов номер.
Първите две цифри сочат избирателния район, следващите две – номера на общината, следващите две – района (за София, Пловдив, Варна, за другите се записва 00), последните три – номера на секцията.
Например № 010100001 сочи МИР 01 – Благоевградско, община 01 – Банско, секция 001
Секциите трябва да бъдат определени по тази система с поредни номера за всеки избирателен район и община – започвайки от № 001 до онзи, до който стигнат.
Да, ама не са.
Да видим например София според Заповедта на кмета Фандъкова за определяне на избирателните секции.
В 23 МИР правилата са спазени.
В 24 МИР правилата не са спазени
• Във „Възраждане” липсват поредните номера на 10 секции
• В Искър – 1 секция
• В Оборище – 5 секции
• В Средец – 2 секции
В 25 МИР правилата не са спазени :
• В Красна поляна липсват 3 секции
• В Нови Искър – 1
Т.е. в столицата се „изгубиха” 22 секции. Те са 1.4% от общия брой на секциите, съответно на избирателите в София.
В тези фантомни – с непосочени номера и адреси секции, както многократно соча през годините „гласуват” фантомите. Гласуват на 100% както при социализма и съответно тези вирутални, несъществуващи гласове се отчитат от преброителя „Информационно обслужване”, понеже се вкарват електронно.
Тази фалшификация е напълно безопасна, защото РИК и ЦИК съответно не публикуват протоколи от тези липсващи секции, но иначе същестуващи в кода на програмата, по която се брои.
И така е не само в столицата, но и в цялата страна.
Разликата е 1.4% срямо общия брой на избирателите. И вероятно достига близо 3%, ако избирателната активност е наполовина.
Такива проценти не са решаващи за големите партии (ГЕРБ, БСП, ДПС), но са критични за по-малките партии. С тези изкуствени няколко % може да вкара някоя от тези по-малки партии в парламента. А може и обратното – да се извади въпреки истинските резултати. Може да додадат депутати на едни партии или да вземат от други.
Според нуждите, момента и повелята на Центъра.
Не е само този „дефект”, за който от години говоря и устата ми вече пресъхна.
––––––––––––
Избирателната ни система има огромни дефекти, създаващи възможности за фалшификация и манипулация, на които никой, дори най-мастити експерти не обръщат и не искат да обърнат внимание.
––––––––––––
Най-големият е пред очите ви, но не го забелязвате.
***** Въпреки мита НЕ ГЛАСУВАМЕ ПО НИКАКВА ПРОПОРЦИОНАЛНА СИСТЕМА.*****
Защото противно на логиката България е разделена като някоя федеративна страна (например щатите в САЩ) на отделни избирателни райони и гласовете се броят в тях. Може партия Х да спечели 25% в национален мащаб от една страна, а от друга – в дадена област да вземе 3.5%. И от тази област няма право да вкара нито един депупат, макар че иначе ще има група от около 60 депутати.
Т.е. гласуваме по федеративно-полумажоритарна- полупропорционална система.
Тя е създадена такава, защото позволява един депутат да стане такъв във Видинско с малко над 800 гласа (действителен случай), а друг в столицата – и с над 20 000 да не успее. (също действителен случай).
Фейсбук