Това се казва в новият доклад на „Репортери без граници“, озаглавен „Вестниците, които никога не идват“.
Материалът за България е посветен на тоталния монопол на бизнесмена, като посочва, че държавни и частни секторни монополи определят разпространението на печата в страната.
В статията, посветена на България, се разказва и как още с излизането на първия брой на карикатуристите (водещата карикатура е на премиера Бойко Борисов в едно легло с лидера на БСП Корнелия Нинова) става ясно, че разпространението е блокирано. Дистрибуторът, член на Националната агенция за разпространение, отказа да го разпространи и се опита да прикрие съществуването му. Тази произволна конфискация шокира български медии и дори проправителствени вестници подкрепят изданието, заради принципите за свобода на словото.
Изданието в момента се продава само от нетрадиционни търговски обекти като кафенета, книжарници, художествени галерии и дори магазини за хардуер, но продажбите са все още са само около 5 000 броя на месец, посочват още „Репортери без граници“.
В „Медийните олигарси си пазаруват“ за него се казва: „С помощта, на майка си младият български олигарх Делян Пеевски създава сенчеста медийна империя, за да заплашва по-успешно и да унижава своите критици. Това се оказва успешна стратегия. Пеевските медии упражняват политическо влияние, въпреки честите обвинения в корупция и конфликт на интереси.“
„Репортери без граници“ все по-често алармира за задълбочаващите се проблеми с медийната среда в България .
Международната организация посочва, че през последните две години трима от най-известните карикатуристи в България се противопоставят на монопола на олигарха върху разпространението на пресата. През 2017 г. Чавдар Николов, Чавдар Георгиев и Христо Комарницки стартира нов сатиричен седмичник, наречен Прас-Прес, като „прас“ идва от прасе. Любимите им мишени са премиерът Бойко Борисов, главният прокурор Сотир Цацаров и най-богатият политик на България Делян Пеевски, който изкарва парите си от тютюн и строителство, както от изградената от него голяма медийна империя. Чрез своята Нова българска медийна група той упражнява непрозрачен контрол върху такива водещи български ежедневници като „Телеграф“ и „Монитор“, както и телевизионни канали и уебсайтове за новини. Чрез свои представители, този 39-годишен олигарх контролира и частната компания за разпространение на пресата, Националната агенция за разпространение.