Никой освен може би служебният министър председател няма да носи отговорност за служебния кабинет. Това заяви пред медия проф. Александър Маринов – политолог и бивш председател на стратегическия съвет към президента, за кабинета, който трябва да бъде оглавен от Димитър Главчев. Той посочи, че вижда споделена отговорност между премиера и президента, „защото президентът практически няма избор. Той трябваше да избере номинално межди 10 души, оказа се, че трябва да избере между трима.“
„Не мога да си обясня логиката да се направи такъв списък от хора, някои от които могат да бъдат много добри професионалисти на мястото, което заемат. Това въобще не означава, че са подходящи да бъдат министър-председател“, изтъкна той.
По отношение на предложения за служебен премиер Димитър Главчев той каза: „Неговата задача хич не е лесна. Знае се как се подбираше съставът на служебните правителства от президента. Изключително сложна работа, обемиста, с много хора се водеха разговори, не всички се съгласяваха. Един сам човек как ще го свърши това за пет дни, при най-голямото ми уважение към него, винаги ще останат въпроси дали това е свършено добре.“
„Виждаме как една груба грешка се поправя с друга груба грешка. Този на коляно приет закон – поправки в няколко закона през един закон, за неплатения отпуск, е в нарушение на Конституцията“, каза той по отношение на извънредното заседание на парламента, което трябва да приеме текстове, позволяващи Димитър Главчев да заеме поста премиер.
Проф. Маринов припомни, че за министрите важат същите ограничения, както за народните представители, за дейностите, които могат да извършват. Те могат да извършват друга дейност единствено като преподаватели. „Когато един човек излезе в неплатен отпуск, той остава на своята позиция. Той просто ползва отпуск. Това е поредното нарушение на Конституцията. Но това, че Народното събрание пак гази Конституцията, вече престава да ни прави впечатление“, коментира той.
Относно провалените преговори за ротацията той заяви: „Истината е, че преговарящите страни са непримирими, те са антагонистични. И когато дойде въпросът до изменения в базисни механизми на властта – съдебна власт, антикорупционни системи, служби за сигурност, нито една от двете сили не е готова да предостави някакви преимущество на другата в тази област, защото с основание се притесняват, че то ще бъде използвано срещу нея.“ „Няма как едните да се представят за смели, честни и безукорни реформатори, те просто искат да придърпат повече власт. А другите пък искат да я запазят. Такова споразумение няма как да има“, изтъкна той.
„С чувство за хумор следя изявите на г-н Денков, който каза как щели след изборите да продължат оттам, докъдето са стигнали. Това означава горе-долу до кривата круша и обратно“, допълни политологът.
„Някои господа от ПП-ДБ казаха: „Вие хвърлихте държавата на избори“, все едно че изборите са бунище. Изборите са най-добрият от всички възможни механизми за решаване на проблемите“, подчерта той. Според него след изборите конфигурацията в следващия парламент съвсем няма да е същата. „Изборите щя дадат една нова ситуация. Дали тя ще бъде по-добра, аз не мога да твърдя. Ще има нови политически субекти в парламента. Като казвам нови, имам предвид нови, не префасонирани. Има нови явления“, прогнозира той.