Чудя се, как пък не се намери един министър, един бизнесмен, да договори внос на дизел и бензин от друга рафинерия.
Хем по евтино, хем по-качествено гориво.
Производствената цена е около 90 ст. Акцизът е 65 ст. Като сложиш и ДДС и нормална търговска надценка, цената ще е под 2 лева.
Ъ, забравих.
Единствения ни терминал е собственост на Лукойл.
Борисов им го даде още в първия си мандат.
Складовите бази също са собственост на Лукойл.
Преди две години парламентът дори гласува промени в закона за ДДС, с които предварително се изисква внасяне на ДДС по веригата и то при вътреобщностен внос.
Демек, ако внасяш от Русия, не е необходимо, ама ако внасяш от рафинерия в ЕС, всички фирми по веригата предварително трябва да внесат милиони лева ДДС за доставка, която тепърва биха реализирали.
Е, разбирате ли защо България държи най-ниския акциз в Европа, който вкарва и най-малко пари в държавния бюджет, докато монопола на Лукойл и организирания от него картел ни дерат с огромна надценка.
Иначе нормалната цена на горивата днес би трябвало да бъде около 1,90 лв.
Сами може да сметнете колко губи държавата и всички ние при три милиарда литра годишно потребление.
Сами може да се досетите и защо няма министър, който да договори по-евтин и качествен внос на горива.
Това е поредното правителство, което директно и против националния ни интерес работи за руските монополи на Лукойл и Газпром.
Неслучайно продължаваме да плащаме и най-скъпия руски газ в Европа и то при официално оповестена от ЕК възможност за предоговоряне на цената с Газпром.
Нещо повече. С Решение на ЕК България има възможност да поиска от Газпром надвзетото през годините, което сме надплащали заради монополните цени на Газпром. Полша и Литва вече го сториха и Газпром ще им възстанови милиарди, които е иззсмукал чрез корупционни договори и свръхцени.
Но не и българското правителство.
Натискат си парцалите и притичват при Путин.
Неслучайно Борисов ходи на крака при Путин, върна се и цените на газ, парно и ток веднага скочиха.
А ние продължаваме да сме най-бедната държава в ЕВропа, с най-ниски пенсии и заплати и най-голям демографски срив.
А и кои ли сериозен бизнес ще инвестира в мутренска държава, управлявана от съветски мутри, за да плаща за най-скъпи енергийни доставки, най-скъп газ, че и да трепери за бизнеса си заради скапаната съдебна система.
Та, не се чудете, че никое държавно лице или институция не се ангажира с по-евтин внос на горива.
Лукойл трябва да дере кожи.
Тази държава се управлява от Кремъл.
От 74 години.
Георги Георгиев