Явно при толкова големи търговски вериги и малкият български пазар конкуренцията е много голяма, щом конкуренцията не е в цени и качество, а в подобни реклами …
Решение на КЗК срещу „МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД от 31 януари 2019 г. бе оповестено вчера от контролния орган.
Санкцията е точно 14 972 320 лв. или 2% от общия оборот за 2017 г., за нарушение – неразрешена сравнителна реклама на база чл. 32 във връзка с чл. 34 от Закона за защита на конкуренцията.
МЕТРО имат право да обжалват решението в 14-дневен срок пред Административния съд в София област.
„Лидл България ЕООД енд КО“ подават жалба срещу МЕТРО заради реклами на МЕТРО, излъчвани от 5 март до 25 юни 2018 г., в които използват типични за Lidl сюжети и послания за тематични седмици (например италианска седмица с типични за италианската кухня продукти). Отправя се посланието: „Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го“, а също: „Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро. Имаме го.“, и др.
МЕТРО оспорва искането на Lild като погрешно и неоснователно, защото в рекламата не се идентифицира нито пряко, нито косвено конкретен конкурент.
От там твърдят и че с Lild не са преки конкуренти, защото са търговец на едро, а жалбоподателят – на дребно.
Според тях ако се прави сравнение, такова би могло да има с обобщен образ на всички вериги супермаркети, използващи „тематични седмици“ – Кауфланд, Фантастико, Била и т.н.
Посочват, че целта на клипа е да се постигне разграничение между МЕТРО и конкурентите му, като се изтъкне богатството на асортимента.