Доста възможности сме пропуснали във времето България да има модерен железопътен транспорт, трябва да наваксаме много. Това заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. „Държавата трябва да има точна и ясна стратегия за свързаност – сухопътна, железопътна, енергийна“, посочи той.
Министърът коментира и поисканите от него оставки на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ заради зачестилите инциденти по жп. мрежата. „Аз съм подходил отговорно. Дал съм време на тяхната съвест, да направят своя морален акт. Всички знаем напоследък какви са проблемите. Голяма част от тях са наследени, но не бива това да ни успокоява. Аз съм за държава да резултатите, на перспективата и на това да бъде представена ясна стратегия за това как ще развиваме железопътния транспорт. Не просто да отчитаме вид дейност като най-обикновени държавни служители“, посочи той.
На въпрос от журналисти как вървят процедурите по Плана за възстановяване и устойчивост за придобиване на новите влакове, министърът отговори: „Днес отворихме офертите по последната процедура, има две подадени оферти.“ Министърът подчерта, че по някои процедури има „съдебни саги“, но изрази надежда до средата на септември да има подписани договори, с които България да има между 70 и 80 чисто нови влака.