Grigor Lilov
Както вероятно знаете, Апелативният съд върна делото за катастрофата край Своге (20 загинали), като се произнесе, че обвиненията на Прокуратурата са ясни единствено за шофьора Григор Григоров.
Така от отговорност при новото дело най-вероятно ще се отърват изпълнителният директор на „Трейс София“ Бисер Иванов, техническият ръководител на ремонта Иван Иванов, началникът на асфалтовата база в Костинброд Светослав Трифонов, строителният инженер от фирмата за надзор Михаела Томова и Стела Попниколова, шефка на дирекция в агенция „Пътна инфраструктура“ по време на ремонта
Още един факт от тези дни! Беше прекратено разследването срещу Светослав Глосов и Дончо Атанасов, шефове в пътната агенция по време на катастрофата.
Независимата съдебна власт и прокуратурата според мен се съобразиха с политическата конюнктура. Въпреки 277-те тома по делото.
А каква е тази конюнктура? Навремето Трейс беше изтикана от обществените поръчки за сметка на обръчите фирми на Пеевски. Катастрофата се превърна в удобен повод това да бъде извършено и затова получи такова широко огласяване в медиите.
Сега обаче Пеевски е санкциониран по закона „Магнитски”. И съответно обръчите на Пеевски губят влияние и поръчки, а старите пътни фирмени обръчи трябва да го възвърнат и да заместят пеевските в бизнеса за милиарди.
Връщането на делото обратно и снемането на обвиненията срещу шефовете в АПИ Глосов и Атанасов са част от този нов „маньовър”.
Обратен на онзи маньовър, който беше направен преди три години, където справедливостта послужи като инструмент за него. (поста ми за онзи маньовър преди три години, излязъл на днешната дата)
https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/1812828192166445
Това е България! И сега, и преди!
Това е „законът” и „справедливостта” в нея.
Фейсбук