Пикантни подробности и информация цъфнаха на последното заседание на правната комисия в Бургаския общински съвет. Оказва се, че доста фирми не внасят дължимите си приходи към бюджета, след като са получили на концесия общински имоти. Справката бе поискана в отсъствието на титуляра Костантин Луков, заседанието бе ръководено от зам.-председателя на комисията Евгений Мосинов и разбуни духовете.
Според информацията, приходите за 2016 година са в размер само на 356 хил.лева, като 1/3 от тях са отчисленията от държавните концесии за добив на полезни изкопаеми.
Коректен платец през миналата година е единствено концесионерът на подземния паркинг до площад „Св.св.Кирил и Методий” – „Глобъл технолоджи къмпани”. Компанията, която е свързана с Първа инвестиционна банка, е заплатила в срок 202-те хил.лева годишно концесионно възнаграждения.
Концесионерът на спирките в Бургас „Про комюникейшънс“ ЕООД , обаче е заплатила само 9900 от дължимите 130 хил.лева. Едно от оправданията било, че част от обектите на компанията – 10 спирки са отнети заради изграждането на бързата автобусна линия. „Про комюникейшънс“ ЕООД е наследник на „Пиеро 97”, която се управляваше от рекламния бос Красимир Гергов. Ако средствата не се заплатят Общината ще инициира принудително вземане на дълга и най-вероятно развалянето на концесията. Сериозни са и задълженията на стопанина на подлезите на Операта и пред УМБАЛ Бургас –„Онтайм” ЕООД, свързвана преди години с името на Ваклин Стойновски.
За най-скандалната концесия-тази за прехваления, прословут Океанариум, юрисконсултът на Община Бургас Златина Георгиева уточнява, че друга ще бъде прекратена през 2018 година, ако „Мостовик” не изпълни поетите ангажименти.
Към този момент Общината нямала основание да предприеме каквито и да е мерки по късането на договора с руския консорциум, защото тече гратисният период на концесията. Фирмата е платила още при подписването на договор 600 хил.лева. Миналата година руснаците, прехвалени от администрацията на кмета са искали разрешение, за да преместят подземна инфраструктура, която минавала под имота и били инвестирали около 100 хил.лева в тази дейности.
Малко вероятно е обаче да задвижат мащабния проект, който бе оценен на над 100 млн.лева. По всичко изглежда, че фирмата,чийто проект бе лансиран от кмета Димитър Николов лично, прави отчаяни опити да продаде бургаската си концесия, защото е изпаднала в несъстоятелност. Фирмените босове пък били вкарани в затвора заради предизвикване на умишлен фалит.
До къде ще се развие скандалът е трудно да се прогнозира. ФФакт е обаче, че повечето гръмки обещани придобивки за Бургас се оказаха въздух под налягането. Хвърлените милиони в т.наречения логистичен парк са също част от тъжната статистика. Това обаче не пречи да се започне харченето на пари за още едино подобно начинание.