Централната избирателна комисия (ЦИК) прие решение за условията и реда за провеждането на предизборната кампания за изборите за Европейски парламент и за народни представители на 9 юни 2024 г. Предизборната кампания се открива на в 00:00 ч. на 10 май, 30 дни преди изборния ден, и приключва в 24:00 ч. на 7 юни, е записано в решението. Кампанията се води на български език, а кандидатите за народни представители и партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, имат право на еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната кампания.
Доставчиците на медийни услуги са длъжни да обявяват на интернет страниците си информация за договорите, в това число и за безвъзмездните договори, сключени с партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, и/или с друг възложител, във връзка с предизборната кампания, включително ако договорът е сключен с посредник.
Социалните мрежи, както и личните блогове, не са медийна услуга, е записано в решението.
При излъчване, публикуване и разпространение на платени форми на отразяване на предизборната кампания доставчиците на медийни услуги ги отделят чрез визуален, звуков или аудио-визуален знак, който съдържа надпис или звуково съобщение, че материалът е платен.
Забранено е използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация, както и провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала.
Не е позволена предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в самия изборния ден.
В срок до 7 дни след изборния ден партиите, коалициите и инициативните комитети трябва да премахнат поставените от тях агитационни материали по повод на вече приключилите избори.
В решението са записани специални правила за отразяване на предизборната кампания от обществените и търговските електронни медии. Българската национална телевизия и Българското национално радио отразяват обективно и справедливо проявите на кандидатите, регистрирани от партиите, коалициите и инициативните комитети, при зачитане на тяхната равнопоставеност и значимост въз основа на правила, определени от Централната избирателна комисия. Предизборната кампания се отразява в програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио под формата на клипове, диспути и други форми в определено за тази цел време. Партиите и коалициите, които са регистрирали кандидати във всички изборни райони, имат право на равно участие. Не се разрешава използването на програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио за целите на предизборната кампания извън определеното за тази цел време пише в решението.
Търговските електронни медии могат да предоставят време за платено отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, при едни и същи условия и цени. Цените не могат да надвишават средните пазарни цени за реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания.
Условията, както и тарифите, се обявяват на интернет страницата на съответната медия не по-късно от 29 април 2024 г., като заплащането се извършва предварително.
Забранява се в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция, инициативен комитет или кандидат.
При нарушаване на реда за провеждане на предизборната кампания от доставчиците на медийни услуги, партиите, коалициите и инициативните комитети – чрез лицата, които ги представляват или чрез упълномощени от тях лица, могат да подадат жалба в срок до 24 часа след излъчване на съответното предаване.