Ревизират системата за годишни технически прегледи. Междуведомствена комисия трябва да се измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите.
Пред медии транспортният министър Георги Гвоздейков представи своите предложения, които да успокоят създалото се напрежение. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.
Другото предложение, представено от министъра, е автомобилите, които не покриват допустимите екологични норми, също да попадат в категорията за „значителни неизправности“, а не да бъдат спирани от движение както е в момента. „По този начин на собственика на автомобила ще се даде срок да отстрани този проблем, който по същество не представлява пряка опасност за движението по пътя“, обясни министър Гвоздейков.
Допустимите стойности за емисиите са въведени в България през 2012 година и прилагат европейска директива. „Това, което променихме сега е да затегнем контрола, като свържем измервателните уреди в пунктовете директно със системата на ИА „Автомобилна администрация“ и данните от всяко измерване да постъпват автоматично. До този момент имаше възможност те да бъдат коригирани ръчно в пунктовете, сега това не е възможно“, заяви министър Георги Гвоздейков.
Той представи статистика, според която за период от две седмици преди да заработи системата за управление и контрол на качеството 139 251 автомобила са преминали успешно технически преглед. С констатирани значителни неизправности и върнати за отстраняване на неизправностите са 208 моторни превозни средства, а 32 не са минали преглед, поради открити опасни неизправности.