ОБРАЗование : Правим ли насила от едно умно дете пълен неграмотник

Нашите учители искат и се нуждаят от по-високи заплати, но … Дали само заплатите са проблем или  тяхното преподаване и оценки не объркват децата и не ги правят по-неграмотни, отколкото са ?!

Ето един казус показващ точно такава ситуация в образованието … Това е част от тест от изходното ниво по околен свят за втори клас тази година.

Отговорите на  едно грамотно дете са верни, но учителката е коригирала отговорите според държавните образователни изисквания (каквото и да означава това). Вероятно верните отговори са повече от един (стрелката сочи наистина към сърцето, а не към торса). Друг е въпросът дали дете във втори клас трябва да нарича тялото си „торс“.

За тези които не знаят или се интересуват торсът, торса, мн. торсове, (два) торса, м.  е човешко тяло без главата и крайниците, както и негово скулптурно изображение.

Туловище – Туловището (на латински: truncus), наричано още торс, е централната част на много животински тела (включително и човешкото)- Тълковен речник

„Прилежната“ учителка е коригирала отговорите на ученика, макар че стрелка сочи единия крак и детето е написало „крак“. Коригирано е на „крака“.

Стрелка сочи към китката и детето е написало „китка“. Коригирано е на „ръце“.

Стрелка се разделя и сочи крак и ръка, така е написало и детето. Коригирано е на „крайници“.

Стрелка сочи косата, детето пише „коса“, но, уви – верният отговор е „глава“.

Така второкласникът остава без верен отговор, въпреки че на всички въпроси е отговорил без грешка.

Родителите са възмутени, коментира akademika.bg . Учителите със сигурност имат обяснение за подобни корекции. Въпросът е дали така не правим насила от едно умно дете пълен неграмотник.

Дали не създаваме комплекси в детската душа. И дали авторите на учебни помагала не трябва да бъдат по-прецизни в работата си, за да не изправят родители срещу учители, а между тях – дечицата.

Свободен автор – Философът