Защо папата не обели у нас и дума за абортите и джендър – идеологията

На 90% от притихналата в захлас фб-общественост би се издължила физиономията, ако папата бе изрекъл нещата, които говори непрекъснато на паството си

Папата ни баламосва с приказки за мир и леко ни засегна с твърдението, че сме семпъл народ. Защо Светия отец не обели в София и Раковски нито дума за абортите като убийство и джендър – идеологията, за които иначе обича да говори? Отговорът е ясен. Дава го във Фейсбук директорът на фондация „Покров Богородичен“ Пламен Сивов, който е и редактор в портала Православие.БГ, а е известен и като поет, и като музикант.
„В речта си пред българския патриарх папата нарече българския народ “семпъл и добър” (semplice e buono), цитирайки Йоан XXIII. Че сме добри, кой, кой ще отрече, но за семплостта (това semplice, simple може да се преведе и не толкова щадящо, ама нейсе) въпросът не е толкова семпъл“, сподели в социалната мрежа Сивов.
„Интересно, дали ако руският патриарх Кирил беше използвал подобен израз при посещението си у нас, пак щяхме да омекнем от умиление? “Ваш народ – простой и хороший” примерно“, обяснява той.
„Представям си: тв-студио, сутрешен блок на следващия ден и мастит интелектуалец да казва тежко: “Вижте…”, след което да ни се обясни нещо за недопустимата обида от страна на КГБ и Путин. Като споменахме Путин, папата не каза ли буквално (пред президента) за България, че сме страна, “интегрирана в Европейския съюз и със солидни връзки с Русия и Турция”?“, пита шефът на православната фондация.
„Сега, това за Турция и Русия похвала ли беше, упрек ли, хладна констатация ли, подигравка ли, обобщение на цивилизационния ни избор ли, външнополитическо насърчение ли? Ами ако същото ни го беше казал примерно Макрон? Или Меркел? Или Ердоган?“, добавя Сивов.
„Иди го разбери. Виж, това за мира го разбрахме всички. („А-а-а, мира, е, ама така е. Тюю, голям човек, умен човек“). Изобщо, колкото по-абстрактно се изкаже човек по нашия вилает, толкова по-радушно е приет – защото няма риск някой да се засегне. Мира ние си го уважаваме от малки, още от асамблеята “Знаме на мира”. Кой може да каже нещо срещу мира? Със сигурност ние – не, ние сме semplice e buono“, коментира директорът на „Покров Богородичен“.
„Най-истинското в цялата работа беше радостта на католиците. Цялата останала гламаво и протоколно пърхаща наоколо общественост си я свеждам до нещо, което прочетох на Фейсбук-стената на една жена (известна) – беше написала нещо поетично в смисъл, че слънцето вече огрявало София малко по-онака, по-благодатно, след посещението на този голям, свят човек, спрямо когото ние сме като едни същи мравки“, разказва той.
„Един вид: шапки долу и млък, докато ви говорят такива хора. Иронията: на същата тази стена само преди дни прочетох гневен изблик от същата тази дама на тема “никой не може да ми каже дали да правя аборт; моето тяло…” и т.н. Преди още по-няколко дни, пак на същата стена – остроумия спрямо тъпите български индивидууми, пребиващи жените си и отхвърлящи Конвенцията, защото ги било страх от джендъри“, добавя Сивов.
„Да напомним един малко известен факт: този папа, да, същият този светъл и усмихнат миролюбец, е християнин-католик. И това най-вероятно означава, че на едно 90% от притихналата в захлас българска фб-общественост би се издължила физиономията, ако човекът в бяло си беше отворил устата да изрече в София нещата, които говори непрекъснато на паството си – за аборта като убийство, за пораженията на джендър-идеологията и за още куп неща, без които няма как да го разберем и оценим като личност“, коментира той.
„Това, че папата избра безтегловната тема за мира, говори много – но не за него, а за нас – защото не сме готови да преглътнем твърдата храна на същинската католическа (а и на не много по-различната православна) етика. В тази връзка, харесвах много повече предишния папа Бенедикт XVI – най-вече, защото беше осезаемо по-задълбочен човек и мислител и защото не цепеше басма на никого“, споделя Пламен Сивов.