Мъка ми е … Как при 30 % скок на данък МПС Бойчето ще си плати за „Мерцедеса“

Мъка ми е … Как Светиня Му с тази малка заплата ще си плати данък МПС за „Мерцедеса“ модел 1961г. ?!

 

Новите данъци за автомобилите ще влизат в сила от 2019 г., защото бедните депутати приеха предложените промени в закона за местните данъци и такси с пакета на Бюджет 2019.

 

Променя се самият начин, по който се определя данъкът върху автомобила. За първи път във формулата се включва и т.нар. екологичен компонент, който ще дава предимство на по-чистите модели, а Мерцедесчето на Бойчето е от 1961 г. и то дизел … Ако нашите депутати мислеха като западните си колеги такава антика и то екологично застрашаваща трябваше да е в музей или в морга, но …

Данъкът за най-старите коли ще се повиши с до 30%. Според данни на Пътна полиция – 1,8 милиона МПС-та, регистрирани в България, са на възраст над 20 години, а в този случай на 50 години ?!

Данъкът върху автомобилите спада към местните данъци, като размерът му до голяма степен зависи от решението на общинските съвети по места. Законът за местните данъци и такси дава само рамката, в която общините могат да определят размера му.

Законът определя границите, в които Общинските съвети могат да поставят ставката за мощността на двигателите, като ги разделя на 5 категории.

Съответно, всяка община може сама да реши колко точно да облага жителите си, които са регистрирали автомобилите си на нейна територия. Ако вземем за сравнение София се вижда, че в столицата ставките се доближават до долната граница …

Важен компонент е вече – възрастта на колата – досега действаше на принципа „колкото по-евтина и стара е колата, толкова по-нисък данък ще плаща собственика й“, но …

Новата формула за изчисляване на данъка е резултат от коригирането на имуществения с екологичен компонент.

Имущественият компонент се определя от стойността на данъка в зависимост от мощността на двигателя х коефициент за възрастта на колата. Този път обаче е направено по-детайлно разграничение на категориите „мощност“ и „възраст“.

Отново – ставката за мощност ще варира според населеното място, в което е регистрирано МПС-то. Ако новите промени влязат в сила, всички 265 общини в България ще трябва да преразгледат наредбите си за местните данъци и такси, за да определят нови данъци.

Данъкът ще се умножи по екологичния компонент, който се определя от категорията на автомобила. Емисионните стандарти всъщност определят допустимите лимити на вредни газове, на които новопроизведените автомобили в ЕС имат право.

Ето за каква кола става дума в този случай … Колата е „Мерцедес 190“. Бойко Борисов твърди, че я е купил за 10 хил. лева. Първият й собственик я е купил през далечната 1968 г. Всъщност този модел коли Мерцедес 190 (W110) се сглобява в Щутгарт от 1961 г. Тогава за германците това е била луксозна кола. 

Дизелът е с мощност 55 к.с.

Сега в Германия от този „Мерцедес 190“ се движат около стотина коли. Цената им варира от 10 хил. до 20 хил. евро. 

Ако направим едни сметки ще излезе, че на Бойчето данъка ще скокне над 4 пъти, а заплатата Му – една такава малка … Дори колата Му е по-стара от Опела на Пеевски … И как благодарният заради кадърно управление и повишени данъци народец да не помогне на своя вожд ?!! Спасението е в DMS  платформата, която е за онлайн дарения и изпращане на благотворителни sms-и в България, в подкрепа на кампании и на хора … Просто изпратете един SMS с текст: DMS -BEDEN BOYKO  и да Му помогнем в този труден момент … А защо да не купим и едно по-ново мерцедесче ?!! Е, няма да е като бронираната лимузина „Ауди“ купена Му с пари на ГЕРБ, но все е нещо …

Свободен автор – Философът