България: Създадоха първата хиперкола на бъдещето

Толкова много глупости има по бг телевизиите, а няма място за тази супер новина. Енчо Енчев и компания базирана в София, правят супер коли на бъдещето – разбира се електрически.
Мисля, че подходът е правилен – няма смисъл изобщо да се стремим да привличаме автомобило производители с ДВГ, направо скачаме в бъдещето.
Човекът се вдъхновявал от SR–71, защото Ламборгинитата не били достатъчни, поства във Фейсбук  Ilian Vassilev 

Компанията е Алиено. София, България, чиято щабквартира се намира в България, представи своята „хиперкола на бъдещето“. Моделът се казва Arcanum (от латински „тайна“), като топ-версията му ще развива 5521 к.с. и 8880 Нм въртящ момент.

От карбон са направени шасито, монококът, както и предният и задният калник по специална технология. Долната част на шасито е усилена с кевлар, като зоните за деформация и усилените елементи са разположени по целия периметър на монокока. Самата каросерия също е с карбонови детайли.

Суперколата е дълга 5240 мм, широчината – 2180 мм, а разстоянието между двете оси е 3100 мм. Теглото на купето с двe врати в най-лекия вариант е 1620 кг.

Силовият агрегат се състои от 12 или 24 електромотора – от 3 до 6 на всяко колелo. Всяко от тях се контролира индивидуално по електронен път. Има три режима на движение – Street, Track и Race, при които се променя разпределението на мощността между предната и задната ос. Задвижването е към четирите колела със система за контрола на вектора на тягата и динамично разпределение на въртящия момент към всяка гума.

Автомобилът се предлага в 4 различни варианта на мощност – 2646 к.с. (4440 Нм), 3530 к.с. (5920 Нм), 4411 к.с. (7400 Нм) и 5521 к.с. (8880 Нм). Електромоторите се захранват от графенови литиево-йонни клетки и суперкондензатори, които събират енергия при спиране и се използват за увеличение на мощността при ускорение.

Капацитет на 800-волтовия блок батерии е 60 кВт/ч (при състезателния вариант), 120 кВт/ч (при пистовия) и 180 кВт/ч (при гражданския). Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1020 км, като благодарение на високата плътност на заряда колата може да измине до 3 обиколки на „Нюрбургринг“. Зареждането на батериите от специална зарядна станция Alieno (до 2700 кВт) отнема 4 минути.

Arcanum е оборудван с роботизирано окачване с двойни напречни лостове и регулируеми стабилизатори за напречна устойчивост. Амортисьорите са електронноуправляеми, като могат да се регулират. Тези елементи се използват от прототипите, участващи в сериите „Льо Ман“.

Спирачната система се състои от три отделни подсистеми – хидравлична, електромагнитна и въздушна, която използва аеродинамиката на колата. Срещу доплащане колата може да бъде оборудвана и с парашут от драгстер.

В оборудването на Arcanum влизат още карбонов волан, каркас от карбон, система за самодиагностика на електронните системи, външни огледала с камери, които разпознават лица, а също така и с цял комплекс активни системи за помощ на водача. Самият той получава данни от 17 камера, 8 лидара и радара, GPS-приемник и IMU-сензор.

По отношение на шофирането на автомобил с мощност 5 000 конски сили, главният тестов пилот на Alieno и главният търговски директор Иван Киров заяви:

„Предизвикателството идва от факта, че не само трябваше да направим нещо извънредно по отношение на силата на колата, което, разбира се, беше много трудно технически, но и ние и главно трябваше да я направим използваема. Искам да кажа, че трябва да използваме тази сила така, че да може да се използва от колата и шофьора … И тук идва най-голямото предизвикателство при създаването на тази кола, тъй като трябваше да се уверим, че ние създавахме удобна за ползване кола, която е управляема, но и приятна за шофиране Лесна за шофиране, гладка, забавна, приятна, безопасна или просто безупречна … Всичко в тази кола се случва логично.Максималното ускорение е лесно постижимо от всеки, който купува колата. Колата е безопасна на пътя по всяко време.Тя е невероятно стабилна и маневрена … Най-голямото предизвикателството беше да се направи колата да се държи като нормална кола, така че да може да даде най-много удоволствие от шофирането на всеки и по този начин да спомогне за осигуряване на най-голяма безопасност. “

В допълнение към батерията и вариантите, клиентите могат да избират свои собствени колела, задното крило, интериора, волана, седалките и други компоненти, които Alieno ще разкрият по-късно. Всяка кола е ръчно изработена в завода на компанията в България. Предварителните поръчки за ARCANUM са налични сега, като цените започват от около 882 000 долара за RP2 и достигат 1,8 милиона долара за RP5.

По източник : http://www.thedrive.com/news/21997/bulgaria-built-a-5150-hp-electric-hypercar-and-its-out-of-this-world