Отиват ли едни 940 млн. лв. в ПРАВИЛНИТЕ ръце на приятелите на Б.Б.

И да говорим или да мълчим за червени връзки и зависимости, действащи като канон в държавата- борисовка, те действат … Да поговорим за стотици милиони и милиарди изтекли в ПРАВИЛНИТЕ РЪЦЕ … Явно #КОЙ си няма само едно лично име и фамилия, а цял почервенял капиталистически списък … 

Ако се съмнявате си спомнете „добрата вест“ за едни милиони евро с които стартира европреЦедателството на Борисов …

През 2016 г. бе представен проект за многоцелева корвета „К-90“ на международното изложение Euronaval 2016 във френската столица. Това е един от най-новите проекти за военноморските сили на България на водещия български корабостроител „МТГ Делфин“ АД.

Преди 4 месеца пък БМФ направи много сериозна инвестиция, като купи 3 влекача за по 5 милиона евро. Собственик на компанията е Кирил Домучсиев. Първият, както и останалите два ще са построени от корабостроителния и кораборемонтен завод „МТГ Делфин“. 

Интересна интродукция е преизбирането на Кирил Домусчиев  за втори мандат за председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) през март 2017 г., където пък за нов член на УС на КРИБ бе избран и Светлин Стоянов – „МТГ Делфин“ АД … Явно случайностите не са толкова случайни …

Да припомним една интересна информация …

„В дъното на забогатяването на двамата братя стоят дядото на Домусчиеви, активен борец против фашизма и капитализма,  бащата на Домусчиев, който по времето на комунизма е с ранг на министър, куфарчетата на БКП, ДС и майка им, която е верен и дългогодишен активист на БКП, а по време на комунизма и след 10.11.89г. е директор на завод „Балкан“ в Ловеч, който Домусчиев успява да приватизира за жълти стотинки, чрез фонд „Напредък“ и на който след това става шеф. Благодарение на съветите на другарите на бащата на Домусчиев от ДС и отчасти на майка си, още ненавършил 30 години Кирил вече участва в голямото разграбване на България чрез фонда си „Напредък“. През това време служителите на ДС създали Домусчиев го свързват с един от много силните хора в мутренската СИК Стоил Славов, както и с разстреляния бивш шеф на „Локомотив“ (Пловдив) Александър Тасев , който е твърде близък до Позитано 20.“ – http://nikidichev.blog.bg/biznes/2015/07/29/koi-e-kiril-domuschiev-i-otkyde-e-ogromnoto-mu-bogatstvo.1379930

Напълно в духа на червените биографии, връзки и стратегии едно министерство, на един агент на ДС пък си избра БЪЛГАРСКОТО ?! Ти да видиш !

Близката до проправителствения олигарх Домусчиев варненска фирма Делфин печели поръчката за корвети за 820 млн.лв., потвърди пред 19 минути високопоставен източник от кабинета – http://19min.bg/news/8/93901.html#93901

Фактът, че МО получи само 1 оферта за поръчката на 2 катера за ВМС предизвика бурни емоции. За скандала се говори отдавна, а при посещението на Макрон не се получи очакваното подписване на сделка най-вероятно именно заради слуховете за нагласяване на конкурса. Едва ли е случайно, че 400-те страници документация по търга бяха само на български език, което силно затрудни всички 6 чужди кандидата и даде предимство на едниствения български.

Така бяха игнорирани концерни като световния лидер БАЕ Систъмс и немския Тисен Круп и се фаворизира смятаният според Капитал дейли за близък до проправителствения олигарх Кирил Домусчиев варненски Делфин. 

Вестникът цитира категорично мнение на Красимир Каракачанов от времето преди да стане министър, когато тази поръчка се подготвяше от кабинета Борисов 2, също като онази за покупка на самолети. Та тогава сегашният бос на отбраната я е определил като: „далавера, която трябва да се прекрати“, пише Капитал дейли. 

Министерството предвидливо е записало в поръчката възможност търгът да бъде и само с един желаещ, колкото и комично да звучи това в правова държава, където всички политици неспирно се борят с корупцията. 
От фирмата обаче коментират пред Медиапул в стил „не признават, но и не отричат”: „МТГ-Делфин разполага с технологични възможности и капацитет да изпълни строителство на патрулен кораб, като за доставката на сензори и въоръжение, както и за системната интеграция, си сътрудничи с водещи европейски компании в тази област. Доказателство за възможностите на дружеството е проявеният висок интерес към предлаганите продукти от трети страни, потвърден през 2017 г. с посещения на чуждестранни делегации“. 

Всички, които поне малко следят геополитиката са наясно, че със страховитите домашни 2 катера на България ще й бъде трудно да се бори с обновения мощен черноморски флот на Русия, с която неотдавна премиерът каза, че може да се бием, но пък твърдението Му е валидно както и всяко друго ден до пладне …

Важното е, че едни милиони отиват в правилните ръце, а вицето Валерко нека си изповядва мераците да съди приятелите на премиера …

Колко патрЕотично … Пак избрахме българското, нали ????

И още …

Историята с военните кораби е доста интересна, най-вече с липсата на публичност около нея. Почти веднага след одобрението на проекта от предишното Народно събрание той замря. Или поне такъв вид даваше.  И така в края на миналия месец се оказа, когато се оказа, че поръчката си се придвижва, а всичко около е с гриф за секретност, включително и… имената на осемте фирми, които са били поканени. Сред тях е имало седем чужди корабостраоителници и българската „МТГ Делфин“. Всичките чуждестранни корабостроителници са имали около месец да се запознаят с документацията, която е била над 400 страници и е била само на български.

Това в значителна степен е затруднило участието им и в крайна сметка оферта е била подадена единствено от българската компания.

В съобщението си за одобрената поръчка МО се постарава доста да захароса избраника си. „Техническите предложения на фирмата удовлетворяват и в значителна степен надхвърлят зададените технически характеристики. Качественото изпълнение на проекта и трансферът на високи технологии се гарантират от рамковите споразумения на МТГ „Делфин“ с 5 водещи компании, чийто продукти са утвърдени на световния пазар. Това са „Thales“ с нейните клонове в Холандия, Франция и Германия, немската „Diehl Defens“, италианската „Leonardo“, френската MBDA и „Rheinmetall“ (Швейцария и Германия)“, се казва в съобщението.

За постигане на международните стандарти за строителството на такъв клас кораби отговорност пък щал да носи класификационната организация „Bureaeu Veritas“ (Франция), която ще осъществява независим контрол на реализацията на всички етапи.

„Така българският бизнес създава своеобразен прецедент – за качеството на резултата са ангажирани европейски компании с над 38 милиарда евро оборот за 2016 г.“, добавя МО.

„Капитал“ припомня, че сегашният военен министър беше един от най-големите критици на придобиването на модулните патрулни кораби и дори директно казваше, че победителят е предизвестен.

„Подсетете ме кога България е строила бойни кораби, аз не се сещам. Ремонтирала е. Има един случай с един, само че той някъде беше за коя част на света. Така, че вижте, ако искате, мога в един плик да напиша името на една фирма и като мине конкурсът, да го отворим да видим дали съм бил прав. Просто ми се струва, че правим нещо, което ще струва едни пари, без да имаме ефекта, който се полага. Аз само казвам какво се говори. Ако искате, ще го направим като експеримент“, казва Каракачанов през май 2016 г. по време на парламентарната комисия по отбрана.

В нощта след президентските избори пък, където той също беше участник, бъдещият министър обяви „тази далавера с бойните кораби трябва да се спре“. „В началото седем фирми проявяваха интерес, но накрая се оказа, че една фирма е подала оферта. Другите са заявили, че финансовата рамка, т.е. тези 820 млн. лева за двата кораба, са много малко и те не могат да се справят със задачата“, коментира сега Каракачанов по повод планираната модернизация на бойния флот. Според „Капитал“ това вероятно е намек и подготовка за евентуално подписване на бъдещи анекси, които да оскъпят още и без това скъпия многомилионен проект.

Кои са „МТГ Делфин

Корабостроителницата „МТГ Делфин“ често е свързвана с бизнесмена Кирил Домусчиев. Пряка връзка между Домусчиев и собствеността в „МТГ Делфин“ няма. Там обаче са построени три кораба за нуждите на притежавания от Домусчиев „Параходство БМФ“. Освен това „Делфин“ е и спонсор на футболния клуб „Лудогорец“, чиито собственик е Кирил Домусчиев.

Корабостроителницата има малък опит в строежа на бойни кораби. До този момент там са построени кораби за бойния флот на… Екваториална Гвинея.

През 2016 г. дружеството отчита приходи за 31 млн. лв., което е спад спрямо получените 43 млн. лв. през 2015 г. Приходите от корабостроене са за 14 млн. лв., а от ремонтни дейности на кораби за 16 млн. лв.

http://www.transmedia.bg/2017/11/16/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B5%D0%B4%D0%B…

Комисията по отбрана, както се очакваше, прие проекта за купуване на два патрулни кораба за Военноморските сили. Корабите, които трябва да бъдат придобити за 940 млн. лв. вместо 820 млн. лв., ще осигурят морския суверенитет на България в Черно море, заявиха от Министерството на отбраната ?!!

Проектът трябва влезе за гласуване в пленарна зала до края на юли.

След като предишният проект за корабите претърпя провал, година по-късно депутатите решиха България да придобие два патрулни кораба, които да бъдат построени от българско предприятие.

Дали 940 млн. лв. ще отидат в ПРАВИЛНИТЕ РЪЦЕ ?!

Свободен автор – Философът