Чужди медии за сенчестите страни на българския туризъм

Всяко лято хиляди германски младежи се отправят към България за „големия купон“. Натам потегля и втората гарнитура от германски звезди на плажните забави. Германски медии за сенчестите страни на българския туризъм.

default

„Мале“ и „Буле“ – така една определена прослойка германски туристи наричат своите любими парти-дестинации. „Мале“ е Майорка, а „Буле“ – България. В един филм и в публикация на германската обществено-правна медия WDR отново става дума за интереса на млади германци към тези две дестинации.

Авторите припомнят, че миналата година е имало отлив от Майорка към „Златните пясъци“. В България алкохолът е по-евтин, а купонът тече денонощно – това е обяснението.

През 2019 тази тенденция уловиха дори някои „звезди“ на плажния купон и към Черноморието се отправи дори самият Икке Хюфтголд – с чартърна машина и 150 свои фенове, припомня WDR.

За публиката в България трябва да се поясни, че Икке Хюфтголд е най-популярният германски шоумен в Майорка, където изнася по три концерта седмично. Излиза на сцената по анцуг и с вдигнат среден пръст. Публиката отвръща със същия жест. Икке Хюфтголд, който всъщност се казва Матиас Дистел, сам обяснява, че неговото превъплъщение е „сатирична фигура“. Първият му голям хит се казваше „Поркането е гадост, но ние си поркаме въпреки това“.

Коронавирусът спря мнозина

Авторите на филма отбелязват, че през юни 2020 България се е нареждала сред страните с по-малко разпространение на коронавирус, но въпреки това черноморските курорти останали призрачно празни.

Нека да припомним, че обикновено именно през юни хиляди германски абитуриенти се отправят към България за „големия купон“. Тази година обаче и Икке Хюфтголд проявява голяма предпазливост: щял да лети до България чак през септември, защото го било страх, че концертите му могат да станат огнище на зараза, разказват авторите на филма.

Първите чартъри от Германия кацнаха в България чак в края на юни, но тази година сезонът ще бъде удължен, за да се компенсират загубите дотук, информира WDR. „А доколко българите се боят от нова вълна на Ковид-19? Как изобщо изглежда ваканцията в това пандемично лято? И колко ли германски туристи ще посетят тази година „Златните пясъци“?

Е, поне доброто им настроение е гарантирано: вместо Икке Хюфтголд, тази година концерти ще изнася Алмклаузи. Дали обаче летовниците ще се придържат към изискванията за дистанция или и в България ще има купонджийски ексцеси както в Хърватия и на Майорка?“

Още едно пояснение за онези, които не са чували за Алмклаузи. Клаус Крел-Майер също спада към втората гарнитури купонджийски звезди в Германия. Творческият му псевдоним насочва романтично към планинска поляна, а в биографията му се появяват една моделка, един-два хита в класациите и едно неуспешно кандидатстване във „ВИП Брадър“. Алмклаузи е известен още с парчетата си, посветени на футболни събития.

По Черноморието кипи строителна дейност

WDR информира още, че през 2019 година България е била посетена от 9,3 милиона чуждестранни туристи – повечето от Румъния, Гърция и Германия. Колко ще са тази година – никой не смее да прогнозира. През май 2020 спадът беше с цели 92% спрямо 2019.

Авторите припомнят, че България се води най-бедната страна в ЕС и много залага на масовия туризъм, който обаче си има и сенчести страни. В репортажа се припомня, че по Черноморието много се строи, понякога дори незаконно.

Разследващият журналист Асен Йорданов обяснява: „Системата е корумпирана и всичко е възможно.“

Авторите на филма обръщат поглед и към Пловдив, който през 2019 година беше европейска културна столица. Живописният стар град привлича много туристи, включително и от Германия. Шарените къщи в стария Пловдив днес очакват туристи – но колко ли ще дойдат?