Безработният кипърец Георгиус Георгиу ще асфалтира в Поморие

Очертава се три фирми да усвоят над 3,2 милиона лева от Община Поморие по ОП

Започва 3-годишното асфалтиране, изграждане и реконструиране на пътната мрежа в община Поморие. Участниците по обществената поръчка (ОП) „Определяне на изпълнител за извършване на дейности по ремонт и поддържане на пътища и улици на територията на Община Поморие по три обособени позиции“ вече са известни. Офертите на кандидатите бяха отворени на 21 март 2018 г.

Един от сериозните претенденти да усвои общинските публични средства е дружеството „Бургаспътстрой“ АД, чийто номинален собственик е безработният, социално слаб кипърец – сламеният човек Георгиус Георгиу.

Кой е Георгиус Георгиу?

Георгиус Георгиу е кипърски гражданин. Безработен, социално слаб. Но това по никакъв начин не пречи на Георгиус в същото време да бъде собственик на: такситата „О’кей Супертранс“, „Юлен“ (концесионерът, който иска да изгражда втори кабинков лифт в Пирин) и „Витоша Ски“, взривения в Хитрино влак, остатъците от Кремиковци, ОЦК Кърджали и редици други интересни фирми и активи…
Всъщност, най-големият чуждестранен инвеститор в България живее в предградията на Никозия, в сутерена на скромен блок, носи бяла тениска с дупка на корема и бели боксерки, и се разхожда с тридневна брада по улиците. В този вид Георгиус посреща пред „имението“ си колегите от сайта Бивол преди години, които го търсят, защото живо се интересуват КОЙ е този „мултимилионер“, решил да инвестира в България.

В тв интервю наскоро премиерът на България Бойко Борисов в прав текст каза: „…всички са наясно кой е собственикът на концесионера на ски зона „Банско“ – „Юлен“ АД. Всички знаят, нищо че го крият и ако ме питаш – за Цеко Минев става въпрос…“ – и Борисов посочи Цеко Минев, един от собствениците на Първа инвестиционна банка (ПИБ) като лицето, което стои зад сламения човек от кипър Георгиус Георгиу.

Бургаспътстрой“ АД е собственост на Георгиус Георгиу през две кипърски офшорки

„Бургаспътсрой“ е сред водещите пътно-строителни фирми в Югоизточна България и сред любимците на морските общини Царево, Бургас, Поморие и редица други, както и на АПИ – област Бургас.

Основният акционер на „Бургаспътсрой“ е кипърската офшорка „Грутал Холдингс Лимитед“.

 

От своя страна „Грутал Холдингс Лимитед“ е собственост на друга кипърска офшорка – „Формал Номинийс Лимитед“.

Зад „Формал Номинийс Лимитед“, като номинален собственик, изскача не кой да е, а безработният сламен човек, социално слабият „мултимилионер“,кипърският бушон Георгиус Георгиу, т.е. Цеко Минев (съдейки по казаното от Борисов).

Чрез „Бургаспътстрой“ Георгиус кандидатсва за изпълнител при асфалтирането на пътната мрежа в община Поморие за 3 години напред и се очертава като един от фаворитите на кмета на Поморие.

Другата фирма, която най-вероятно ще асфалтира, изгражда и реконструира пътищата и улиците в Поморие, е известното дружество „Щрабаг“ ЕАД.
„Щрабаг“ е един от водещите изпълнители на инфраструктирни проекти в България и слабост на кмета на община Поморие. „Щрабаг“ усвоява публични средства от редица обществени поръчки в черноморската община, за милиони левове, но това не е гарант за качеството на изпълнението. През 2015 г. в Окръжна прокуратура – Бургас по сигнал започва проверка (по документи) на пътната настилка в поморийския кв. „Малко солено езеро“, изграждана именно от „Щрабаг“. Замервания на журналисти и публикациите в медиите тогава разкриват, че количествено-стойностната сметка по зададената ОП не отговаря на извършените строително-монтажни работи. Въпреки завършения вид на улиците, със занижени параметри на използвани строителни и асфалтови материали, от общинската администрация в Поморие се оправдават пред прокуратурата, че асфалтирането не е приключило и ще се нанасят още слоеве. Държавното обвинение остава сляпо за спестената обсевка под асфалтовото покритие, която не може да се компенсира с полагането на нови слоеве асфалтова смес. Разликата в използваните чакъл, пясък и асфалт, платени с парите на данъкоплатците, потъва в нечии джобове. Това се случва в първия мандат на кмета на Поморие от ГЕРБ Иван Алексиев.

Около уж сериозната западноевропейска австрийска фирма „Щрабаг“ има и други любопитни подробности…

„Щрабаг“ участват в ДЗЗД-та, сред които има фирми попадащи в сферата на влияние на олигархичните кръгове от собствености на Васил Божков и Делян Пеевски. Една от тях е компрометираната и на няколко пъти със запорирани дружествени дялове „Евробилдинг Инженеринг“.
„Евробилдинг Инженеринг“ е строителна фирма на КТБ, която след фалита на банката (както редица други фирми, по думите на Цветан Василев в интервюта), преминава под контрола на Делян Пеевски.

Сред кандидатите за обществената поръчка на Община Поморие за 2,7 милиона лева без ДДС и вероятен изпълнител при асфалтирането е и малката фирма„Макадам“, собственост на библиотекарката от Свети Влас Лиляна Белчинова.
„Макадам“ ООД вече са се упражнявали по улиците на Поморие, като са спечелили в първия мандат на кмета Иван Алексиев поръчка за 250 000 лева без ДДС. Според местните, фирмата е сред общинските фаворити заради съпруга на Лиляна Белчинова – Добрин Белчинов, за когото се говори, че е бивш колега от Райнно пътно строителство-Поморие на зам.-кмета на община Поморие, втори мандат по строителство и асфалтиране – Кунчо Гайдов.

Обществената поръчка на Община Поморие, в която избора на фирма-изпълнител е донякъде предизвестен, представлява „извършването на ремонт и поддържане (превантивно, текущо и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на 65,850 км. общински пътища на територията на Община Поморие и 185,173 км. улична пътна мрежа на територията на Община Поморие по три обособени позиции.Прогнозната обща стойност без ДДС е 2 700 000 лева.

Тя включва:

– Извършване на ремонт и поддържане (превантивно, текущо, и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на улици в гр. Поморие с дължина – /38,708км./ и общински път №BGS1142- гр. Поморие – /1,600км./. Обща дължина – 40,308 км. Прогнозната стойност е 900 000 лева без ДДС;

– Извършване на ремонт и поддържане (превантивно, текущо и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на улици в гр. Ахелой -/10,298 км/, с. Порой – /10,000 км./, с. Гълъбец – /11,280 км./, с. Горица – /18,785 км./, с. Медово – /11,000 км./, с. Бата – /10,037 км./, с. Страцин – /10,190 км./, с. Косовец – /5,820 км./, с. Белодол – /7,050 км./, с. Козичино – /7,100 км./, с. Лъка – /7,477 км./, с. Александрово – /5,800км./, гр. Каблешково – /17,566 км./, с. Каменар – /6,700 км./, с. Дъбник – /3,362 км./, с. Габерово -/4,000 км./. Обща дължина – 146,465 км. Прогнозната стойност в тази част е 900 000 лв. Без ДДС;

– Извършване на ремонт и поддържане (превантивно, текущо и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на общински пътища извън урбанизираните територии:
1. път №BGS1140 с. Белодол – с. Бата – /4,500км./
2. път №BGS1141 гр. Ахелой – с. Тънково – /3,000км/
3. път №BGS1143 с. Козичино – /8,000км./
4. път №BGS1144 с. Порой – с. Гълъбец – с. Горица – /13,000км./
5. път №BGS1145 с. Медово – с. Бата – с. Страцин – /15,000км./
6. път №BGS1146 с. Александрово – /1,000км./
7. път №BGS1147 с. Страцин – с. Косовец – /3,700км./
8. път №BGS1148 с. Дъбник – с. Габерово – /3,550км./
9. път №BGS1149 с. Каменар – гр. Поморие – /12,500км./
Прогнозна стойност без ДДС 900 000 лева.

Очаква се печелившите, толерирани от местната власт фирми да бъдат: за позиция 1 – Щрабаг; за позиция  2 – Бургаспътстрой; за позиция 3 – Макадам.

Другите кандидати за обществената поръчка са: „Инфра Експерт” АД, „Брилянт – Слънчев бряг” ООД, „БГНОВА” АД и „Автомагистрали – Черно море” АД.

Към момента, въпреки усвоените милиони данъкоплатски пари от различни фирми, пътната мрежа на община Поморие, включваща урбанизираните територии и междуселищните пространства, се намира в окаяно състояние. Раздробената, нарязана и осеяна с дупки пътна настилка не кореспондира по никакъв начин с високите местни данъци и такси и мястото, което Поморие заема в списъка с курорти в България, а именно – като първа категория курортен град с национално значение.

В 21 век териториално-административната единица на България все още се „радва” на населени места, в които улиците представляват прашни калдъръми, а тротоари на тях изобщо няма. Крещящ пример за това са градовете Ахелой, Каблешково и отчасти Поморие. Инфраструктурата на съставните села също се намира в безобразно състояние. А всъщност точно добрата инфраструктура е по цял свят предпоставка и гарант за привличане на качествени туристи и засилване на интереса към определени туристически дестинации.

Община Поморие разполага с магнетични морски, планински и гористи топоси, представляващи уникално природно съчетание, изпълнено с богата история, култура и множество забележителности. Въпреки това, качеството на туристите с всяка изминала година от мандатите на кмета Иван Алексиев от ГЕРБ се понижава до неузнаваемост. Това рефлектира негативно пряко върху покупателната стойност на гражданите на община Поморие и качеството им на живот.

Некачественото изпълнение по обществените поръчки за реконструкция на пътищата в черноморския град и съставните му селища през годините, подарени на фирмите-любимци на местната власт, са оставили траен белег върху инфраструктурата на община Поморие. Сред причините за това са разминаванията по зададената количествено-стойностна сметка и извършените строително-монтажни работи при чакълирането и асфалтирането на пътната мрежа, използването на некачствени материали и полагането на студена асфалтова смес.

От друга страна, разбитите и бързоамортизирани от пътищата в Поморие автомобили на местните граждани и гостите на града създават лоша репутация на общината и отблъскват туристите от България и чужбина. Липсата на цялостно и качествено асфалтиране, заместено с временно закърпване (на парче) на перманентно появяващите се дупки, а понякога и дълбоки кратери в настилката, води до неравности на пътя и нужда от ежемесечни ремонти. Този престъпен почин за усвояване на публични средства от години акумулира излишни разходи от страна на данъкоплатците в полза на овластените местни „гаулайтери по отчисленията и комисионите” и приятелските им кръгове от фирми.